header-BAS_012.jpg

Als je lichte tot matige psychische klachten hebt

In de training ‘Volg je eigen weg’ ga je aan de slag met jouw dromen, wat je belemmert, en het aanleren van vaardigheden.

Je leert om je eigen weg te volgen: regie te nemen over je eigen leven en te ontdekken wat bij jou past en te doen wat jij graag wilt doen.

 

Voor wie?

Ben jij jongere of jongvolwassene en wil je dat er “iets” verandert in je leven? Wil je actief zijn, meer met je vrienden doen of wil je balans leren houden tussen wat je samendoet met anderen en alleen?  Dan is deze training iets voor jou!

 

Hoe werkt het?

Je leert het volgende:

  •  Onderzoeken wat je dromen zijn, wat je zinvol vindt en wat er voor jou toe doet. Ook ga je ontdekken hoe je wilt omgaan met uitdagende of stressvolle situaties.
  • Je gaat kijken welke van je vaste gewoontes je belemmeren om te doen wat je eigenlijk wilt.
  • Je leert vaardigheden die je nodig hebt onderweg zoals; je koers helder hebben, waardegerichte acties ondernemen, je aandacht erbij houden, een observatorpositie innemen, je losmaken uit gedachten en toelaten wat je voelt.


Tenslotte leer je hoe je waardegerichte acties kan blijven ondernemen en tegelijkertijd op een rustige, kalme manier kan omgaan met tegenslagen. Je leert hoe je kan blijven doen wat werkt voor jou (wat past bij je waarden), hoe je compassie met jezelf kan hebben en hoe je kan omgaan met ‘faalervaringen’

 

Volg je eigen weg is gebaseerd op Acceptance & Commitment Therapy. Dat is een wetenschappelijk onderbouwde theorie waardoor je leert om duidelijk te krijgen wat voor jou echt betekenisvol en belangrijk voor je is. Dat zijn jouw waarden.

 

Wanneer en waar?

Locatie Bas Apeldoorn

Data: 8 bijeenkomsten, start 4 mei t/m 22 juni 2021

Tijd: 19.00 uur - 20.45 uur

Door Fennie van Lobberegt en Susan Rutte

 

Ervaring deelnemer

Tijdens de cursus ben ik vooral gaan kijken wat ik nou zelf belangrijk vind in mijn leven, en dat de dingen waar ik mij zorgen over maakte en aan mijzelf ging twijfelen vaak niet zo belangrijk waren. Daarnaast heeft het mij vooral geholpen om negatieve gevoelens en emoties makkelijker naast mij neer kan leggen in plaats van in deze negatieve gevoelens te blijven hangen. Dit betekend niet dat deze gevoelens niet meer ervaar en dat ik alleen nog maar positieve ervaar, maar het lukt mij beter om deze negatieve emoties te relativeren en hierdoor heeft het minder invloed op mijn leven.